dinsdag, december 05, 2006

Zolder in December was geweldig!!!






Zaterdag 's morgens vroeg opgestaan om naar Zolder te te gaan waar de BDC de laatste circuitdag van het jaar organiseerde.
Rond een kwart voor 8 kwamen we aan. Toen snel ingeschreven en vast de slicks gemonteerd.
Ook snel met de auto naar de technische controle gegaan waar Theo (Mr T) en Stefan de auto even na liepen. En wat denk je? De auto was goed! :P

Daarna even een beetje rond gereden op de paddock totdat de toegang tot de pits open ging. Daar toen snel even alle rotzooi uit de auto gehaald en gewacht op de rijders briefing. Die werd deze keer verzorgd door Bas Roos (http://www.basroos.nl)

Bas vertelde nog even duidelijk de regels en liet ook weten dat er streng opgetreden zou worden in het geval van overtredingen. Dat was later op de dag erg goed te merken wat nagenoeg iedereen hield zich aan de regels.

Na de briefing de transponder opgehaald en in de auto geplakt. Toen kon wat mij betreft de dag beginnen, maar helaas was de baan nog niet open. Zodra de baan open ging toch maar even gewacht tot iedereen zo'n beetje de baan op was. Toen ook maar in de auto gesprongen (lees: gekropen) en de baan op gegaan.




De eerste sessie was niet van lange duur. Een zwarte E36 stond langs de kant stil en moest afgesleept worden. Wat er nou precies gebeurd was weet ik niet, maar 't zag er iig niet goed uit!




Vervolgens vloog voorzitter Dik nog even van de baan af als gevolg van een doorgesleten waterslang. Voor foto's en meer gegevens over deze schuifpartij verwijs ik door naar de site van de BDC http://www.bmwdriversclub.nl.

Tijdens de eerste sprint sessie wat hand en span diensten verleend aan Dik en Nicole. Zij had d'r stoel te ver naar achteren staan waardoor ze niet goed kon sturen. Dus maar even geholpen om de boel een beetje aan te passen. Alleen een beetje jammer dat 't achteraf gezien geen zin had gehad omdat d'r uitlaat lek was waardoor ze van de baan gestuurd werd.

Daarna eigenlijk het grootste deel van de snelle sessies wel op de baan gezeten. Dat ging eigenlijk best wel goed. Soms was het wel lastig, vooral als ineens een man of 10 me in de 2de chicane voorbij komen. Maar over 't algemeen ging 't erg goed. Ik had nu wat meer de rust en tijd om de spiegels goed in de gaten te houden als er snellere mensen achter me reden.

De auto heeft 't ook erg goed gegaan. heeft geen krimp gegeven, werd niet te warm (was ook niet zo heet als de vorige keer) en het aangepastte stuur stuurder erg lekker. De enigste twee nadelen waren de vermogen en het remvermogen. De 2 liter mist gewoon een hoop vermogen ten opzichte van de rest. En de remmen zijn gewoon slecht! De trommels op de achteras helpen daar natuurlijk ook niet echt bij, dus die worden zowiezo vervangen. Op het einde van de dag kon je goed zien hoe zwaar de remmen het gehad hadden.


We hoorde van Baanpost Stefan dat m'n remmen rood opgloeide en dat de vonken er af kwamen! Dat is ook niet zo vreemd als de remvoering op de meeste plaatsen niet veel dikker was dan een stukje papier. Dus voor de terug reis maar even een paar reserve blokjes gemonteerd! Niet dat de auto nu wel remt hoor :P

Al met al was het weer een geweldige dag! Bij deze wil ik graag het bestuur van de BDC (Dik, Geert, Arno en Louis) en natuurlijk alle baanposten bedanken voor hun inzet! Zonder hun was deze dag niet mogelijk geweest!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

> Tijdens de eerste sprint sessie wat hand en span diensten verleend aan Dik en Nicole.

Het waren toch Marcel en Nicole?

Roy zei

Dat klopt, maar ik had Dik ook nog even geholpen :P

Ruud