zondag, februari 11, 2007

Water bakt droog krokant!



Van de week het diff van de racer moeten lenen omdat het sper van de touring een heel klein beetje kapot was gegaan. Toen ik in de racer (met dichte bodem) stapte stond er water in! Uit de bodem kon 't niet komen want die is dicht, dus moest 't ergens anders vandaan komen. Dus even gekeken en al snel gezien dat 't water van iets hoger naar binnen liep. Hier dus:

Na even wat isolatie weggehaald te hebben en de kabelboom uit elkaar gehaald kwam dit tevoorschijn: Vanuit de wielkuip gezien zag 't er zo uit: En op mysterieuze wijze was 't gat binnen niet al te lange tijd uitgegroeid tot een veel groter gat!
Toen een plaatje op maat gemaakt en die eroverheen gebakken. Dan ziet het er al een stukje dichter uit:


Als laatste een zooi strijkkit er overheen gesmeerd en er een zooi unterschütz overheen gespoten. Toen zag je er dus bijna niets meer van!

Met een beetje geluk is de voorkant van de auto nu wel waterdicht. Helaas blijven er wel een paar dingen over die nog aangepakt moeten worden. De voornaamste dingen zijn eigenlijk de wielkuipen/randen achter. Rechts is het achterste deel helemaal rot en links is 't voorste deel heel erg slecht. Maar dat komt nog wel!
Verder ook de eerste hand gelegt aan de nieuwe achteras! Die komt onder de touring vandaan en word voorzien van nieuwe Meyle rubbers. Die zijn iets stugger dan de originele maar weer een heel stuk goedkoper dan PowerFlex.
Hopelijk kan die as er over 2 weken onder en hebben we dan weer remdruk! Dan kan er namelijk ook weer met de racer gereden worden en dan kunnen we aan een ander project gaan beginnen! Maar daarover later misschien meer!

Geen opmerkingen: