zaterdag, juni 09, 2007

Op de testbank!!!

Afgelopen donderdag de kans gehad om de racer op de testbank te zetten op m'n oude school. Ik had dat altijd al een keertje willen doen om te kijken hoeveel vermogen er nou écht uit zou komen. Want als dat me gevraagd werd moest ik altijd maar antwoorden dat ik waarschijnlijk ergens rond de 190pk zou hebben. Maar zeker weten wist ik dat dus niet.


Dus tijd voor de testbank.



En dan komt uiteindelijk deze grafiek er uit rollen

Origineel heeft een M20B25 170pk @ 5800tpm en 222Nm @ 4300tpm. Dat is nu 185pk @ 6256tpm en 218Nm @ 5557tpm. Nadelig was wel dat het erg warm was in de testruimte (28 graden) wat ook nog wel wat vermogen kost. Maar dus toch 15pk winst ten opzichte van een nieuwe motor, en dat voor een motor met meer dan 210dkm op de teller! Ik kan niets anders doen dan tevreden zijn!

Geen opmerkingen: