zondag, maart 18, 2007

Hart transplantatie deel III

Zaterdag weer vol goede moed begonnen met het project. De motor hing er al in, dus het afbouwen kon beginnen. Eerst maar aan de onderkant begonnen met het schakelmechanisme monteren (nog leuke ideeen opgedaan), de cardan en de uitlaat. Dat zat weer niet mee want 't past toch allemaal iets té goed. Maar uiteindelijk kan er maar eentje de winnaar zijn :P
Daarna bovenaan verder gegaan.
Het koelsysteem aangesloten, kabelboom gemonteerd, luchtfilter gemonteerd (waarom pastte dit in de touring beter???) en van allerlei andere kleine dingen gedaan.
Ook nog een tip gekregen van een voorbijganger dat het aansluiten van de X20 connector niet goed zou gaan en dat daar iets aangepast moest worden omdat anders de kabels weg zouden schroeien. Dus even geinformeerd, schema's bekeken en besloten dat 't allemaal goed was. Dus alles aangesloten accu d'r in en starten maar.
.
.
.
Niet dus.
.
.
.
Start motor tikte wel maar ging niet rond. Niet veel later wat onheilspellende rook uit de buurt van de X20connector. Dus snel de stekker uit elkaar gedraaid en op onderzoek uit gegaan. En idd, er was een kabel erg heet geworden. Dus maar even verder gezocht en hier en daar 'n massa kabeltje aangesloten. Toen nog maar eens geprobeerd.
.
.
.
Niet dus.
.
.
.
Meteen met het op 't contact zetten dikke rookpluimen uit de kabelboom. Dus snel de accupool los gehaald en maar eens gekeken waar 't probleem zat. Nou bleek dus dat een dikke kabel aan de kant van de motor helemaal verschroeid was. En aan de kant van de auto was een massakabel verbrand. Waarschijnlijk heeft er dus spanning op de dikke kabel gestaan en die maakte dus lekker kortsluiting met die massa kabel. Dan word zo'n kabel natuurlijk wel heet.
Na een hoop denken en oplossingen bedacht te hebben maar besloten om de kabel gewoon af te knippen en aan plus te leggen. Zo gezegt, zo gedaan en de motor geprobeerd te starten.
.
.
.
En jahoor!
.
.
.
De motor loopt weer! Na een eenvoudig testje kwamen we er achter dat de auto bleef lopen en ook gewoon starte met én zonder die kabel op de plus. Dus voor de zekerheid maar lekker niet aangesloten!
Na dit 'kleine' oponthoud snel verder gegaan met 't opbouwen van de auto. Verder ging alles eigenlijk redelijk goed. Geen brand meer gehad iig :P
En dan is 't uiteindelijk tijd voor de proefrit! :D
Dat is wel ff iets anders dan een paar dagen geleden! De motor lijkt wel iets minder fel te zijn, maar dat zal komen omdat er onder de racer nog een kat zit en bij de touring niet. Maar verder rijd 't echt geweldig! Het enigste probleem is nu eigenlijk om 't vermogen ook óp de weg te krijgen! Zodra 't een beetje vochtig is begint de auto in II nog te spinnen bij ongeveer 4000 toeren. Ook in de bochten zal er nu iets voorzichtiger gas gegeven moeten worden. Maar dat is alleen maar leuk!
Er moeten nu nog wel een paar dingen gedaan worden, maar de eerste hoop kilometers zitten er al weer op en de boel is nog heel!

Geen opmerkingen: