dinsdag, april 01, 2008

Subframe

Bij de crash van de Green Mile waren beide motorsteun rubbers ingescheurd waardoor we die niet meer kunnen gebruiken. Op zich is dat een goede reden om over te stappen op massieve steunen aangezien die een stuk langer mee gaan dan rubbers. Het nadeel is wel dat de stress die normaal door de rubbers opgevangen word nu dus doorgegeven word aan het subframe. En aangezien het originele subframe niet echt uitblinkt in stevigheid vwb de motorsteunen maar besloten om het oude subframe te verstevigen.
Hier zit de onderste verstevingsplaat er al op:









En hier vanaf de bovenkant:





Dit is natuurlijk een stuk steviger dan de oude constructie. De plaatjes heb ik via Dave van het BDC forum, en ik ben er heel tevreden over. De pasvorm is erg goed!


Maar aangezien blank ijzer niet echt roestbestendig is, maar besloten om 't subframe te laten poedercoaten. De kooi moest ook gedeeltelijk gedaan worden dus dan kon 't subframe mooi mee!

Ziehier het resultaat: