zondag, juli 13, 2008

Klaarmaken voor Zandvoort

Gisteren weer met de auto aan de slag gegaan omdat er toch nog wel wat dingen gedaan moesten worden voordat we donderdag weer kunnen gaan rijden.

Een van de belangrijkste dingen was de stekker die de motorkabelboom verbind met de injectoren. Af en toe hield de motor in, of begon de motor bij bepaalde toerentallen te sputteren. Als de stekker dan opnieuw aangedraaid werd, was het weer goed. Dus die stekker moest er tussenuit.



Zo was het dus eerst, en dit is het uiteindelijk geworden:



Een ander belangrijk iets was de accu. Die stond al wel achterin, maar door het formaat kon die niet normaal vast gezet worden. Dus daar moest iets op gemaakt worden. Bij de vorige auto hadden we de accu boven de achteras gezet, en dat beviel prima. Dus besloten om dat bij deze auto ook maar weer te doen.
Zoiets moest het worden:



En dit is het uiteindelijk geworden:




Vervolgens ook even nieuwe remblokken gemonteerd. Die waren zo goed als versleten. We hebben weer gewoon de Ferodo DS2500 genomen want die bevallen gewoon goed.
Daarna was er nog tijd over. Dus besloten om de hoodpins te monteren. Dat is wel zo makkelijk, en het hoort gewoon op een racer :D
Dus de motorklep er af gehaald en daar even de slijptol op los gelaten:





Hier begint het binnenframe al een beetje los te laten:




Dit is er uiteindelijk allemaal vanaf gekomen:




En hier zet Roy dan maar gewoon de boor in de motorklep:




Dit zijn de Sandtler hoodpins:




Nu moeten we de motorklep nog een beetje afstellen want daar hadden we gisteren geen tijd meer voor. Verder is de auto nu zo goed als klaar, dus we kunnen er donderdag weer tegenaan!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe is het met de streepjes? Zitten die er al weer op? Is ook belangrijk....

groetjes,
Coen

BRuud zei

Hoi Coen,

De strepen zitten er nog niet op, en dat redden we voor donderdag ook niet meer.
Maar het zit in de pijplijn!

GRTZ