zondag, juli 20, 2008

Trainingsdag DNRT op Spa-Francorchamps

Afgelopen dinsdag organiseerde de DNRT een trainingsdag op het bekende circuit van Spa-Francorchamps. Op uitnodiging van DRS-Motorsport (http://drs-motorsport.nl/) naar Spa afgereist om een eens mee te kunnen rijden op het beroemde circuit. Ik was al wel eens eerder naar Spa geweest, maar had nog nooit eerder een rondje meegereden.
Dus op tijd vertrokken met de Touring en rond een uurtje of half 11 waren we in de pitbox die de heren van DRS-Motorsport deelde met de mensen van BasRoos Autosport (http://basroos.nl/)
Het weer was fantastisch, dus het beloofde een mooie dag te worden!


Vrijwel meteen in de E30 van DRS-Motorsport gestapt om een paar rondjes te doen.


Nu zou het dan eindelijk zo ver zijn. Mijn eerst keer door Eau Rouge! Het eerste rondje werd er nog even rustig aan gedaan om de banden en de auto een beetje op te warmen, maar daarna werd er steeds meer gas geven. Na een paar rondjes zat het tempo er al behoorlijk in! En Eau Rouge is toch iets dat elke autosport liefhebber eens mee moet hebben gemaakt! Echt heel gaaf!
Na een aantal rondjes werd besloten om weer naar binnen te komen omdat de voorkant van de auto niet goed aanvoelde, de nieuwe AST dempers moesten toch iets anders ingesteld worden. Tot zo ver dus mijn aller eerste ervaring me het (volgens vele) mooiste circuit van Europa. En dat is wel zó goed bevallen dat ik zeker weer hier zelf ook te willen rijden!
De auto van DRS-Motorsport:












Coen in de DRS auto:









Merlijn en Coen onderweg voor Coen's eerste rondje Spa:









Toen ik net even stond af te koelen van de rit met DRS werd ik door Bas Roos gesommeerd in te stappen in zijn E36 325i Ziengscup auto. Dat is toch iets heel anders dan een E30, dan kun je al merken als je meerijd. Hier lag het tempo toch wel iets hoger, en ook de rijstijl was duidelijk anders! Ook Bas reed op streetlegal semi-slicks (net zoals DRS) maar ging toch al een heel stuk harder door Eau Rouge. Maar tussen de bestuurders zit ook wel een groot verschil in ervaring.


Elmer die de boel goed in de gaten houd:





De auto van Bas Roos:



Na een rondjes of 7 besloot Bas om de auto weer aan de kant te zetten wat ik niet echt vervelend vond aangezien het heel erg heet werd in de auto wat het meerijden niet echt plezieriger maakte.
Vervolgens besloten om samen met Coen een stuk langs het circuit te lopen om wat foto's te kunnen schieten. Als eerste zijn we natuurlijk naar Eau Rouge gegaan. Toen we daar aankwamen was het even stil op de baan zodat ik een mooie foto van Eau Rouge kon maken:


Niet veel later kwamen de auto's weer de baan op en een van de eerste auto's was die van Bas Roos:










Vervolgens kwam ook de auto van DRS-Motorsport voorbij. Helaas zijn deze foto's iets minder scherp:












Later op de dag ook nog een keertje meegereden met een E36 M3 3.0 met snelle nokkenassen die op echte slicks reed. Dat was al helemaal indrukwekkend! Op zo'n moment kun je wel merken dat zo'n auto iets meer vermogen en grip heeft dan onze E30 :D







Rond een uurtje of 6 besloten om maar weer richting huis te keren met weer een mooie ervaring erbij!
Bij deze wil ik de mensen van DRS-Motorsport en BasRoos Autosport bedanken voor de mooie ervaring!

Geen opmerkingen: