donderdag, oktober 23, 2008

Technische verhaal naar aanleiding van Zolder

Ondanks dat we een geweldige dag hebben gehad op Zolder zijn er toch wat dingen die niet echt super gingen, die beter kunnen of die anders moeten.
Het belangrijkste van die dingen waren natuurlijk de remmen. We hadden allebei het idee dat de auto minder goed remde aan het begin van de dag en ronduit slecht op 't einde van de de dag. De blokken achter sleten veel te hard en de schijven rondom waren even blauw als het blauw in het BMW embleem. Dat is natuurlijk hardstikke slecht! De schijven zijn veel te heet geworden waardoor ze ook veel minder goed remmen. Daar moest dus echt iets aan gedaan worden.
Ondertussen zitten er voor en achter gereviseerde klauwen op. Aan de oude was eigenlijk niets te zien en ze leken allemaal behoorlijk gangbaar. Maarja, als ze heet zijn word het toch een ander verhaal natuurlijk! Maar nu weten we iig zeker dat de klauwen goed zijn!
Omdat we toch vaker op Zolder problemen hebben met de remmen hebben we besloten om het maar eens anders te gaan doen. Dus op een avond naar Bas Roos gereden om een oplossing voor ons probleem te vinden. Uiteindelijk hebben we besloten om voor ATE Powerdiscs en Hawk DCT60 blokken te kiezen. Die gebruiken we dan alleen op het circuit om ze een beetje te sparen. Voor de weg naar en van het circuit hebben we dan nog een gewone set originele schijven en blokken. Zo zou het allemaal toch weer wat langer mee moeten kunnen gaan.
We zijn benieuwd!

Geen opmerkingen: